azlanochfiona

Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Azlan och Fiona - 14 februari 2013 15:09

ÄNTLIGEN! Har matte fått tummen ur å fixat en blogg till oss. Här kommer vi att skriva om alla våra hyss å bus    och allt annat som rör oss. Men ska vi börja med att presentera oss?


Azlan:


 


Ja, ni vet ju alla vem jag är, men för er som är "nya" här, ska jag berätta vem jag är.


Mitt namn är Frosthäxans Azlan den modig (matte! sluta skratta) och är en bullterrier kille på 6 år. Och i november blev jag pappa för första gången till 8 små underbara valpar. Så gissa om jag är stolt, å nu har jag äran att få ha en av mina barn här hemma hos mej. Och det är lilla Fiona, hon ska alldeles strax presentera sig.


Det jag gör på dagarna är sova, äta, busa, sova lite till och myyyyysa med husse, matte, Tussen (min "storebror") och Fiona. För ca 1 1/2 år sen blev jag Svensk utställnings Champion, så då hade jag några här hemma som höll på att spricka av stolthet, och jag också för den delen. Ja, det är väl typ det jag gör...


Fiona:


 


Hej, det är jag som är Fiona och jag kommer från Björkfallets Kennel. Mitt riktiga namn är Björfallets Carola i Berga och växte upp med 7 andra syskon, vi var 4 tikar å 4 hanar. Så min mamma, Vårforsens Sara Snöstorm, hade fullt upp med oss. Min husse å matte kom å hälsade på oss för första gången i början av december, å då var vi såååååå små å söta, nu är vi större å ännu sötare    Men då visste vi inte om att jag skulle få flytta hem till min pappa Azlan.


Sen var husse å matte till oss 2 gånger till, den sista gången var strax innan dom skulle åka utomlands.   Så sol å värme var bra för husse å matte (enligt stormatte Mia) för då bestämde dom sig, att det var mej dom ville ha. Så den 1:a februari flyttade jag hit, min pappa blev JÄTTEglad när jag kom hem, å jag blev lika glad över att se honom    Någon som inte är SÅÅÅÅÅ glad över mej, är min "storebror" Tussen, vi menar liksom inte lika saker, när han "viftar" på sin svans, så tror jag att han vill leka, men ICKE!!! (Pst! Han har vassa klor)


Vad jag gör på dagarna?! Jo, jag äter, sover, tokbusar med pappa, husse å matte, leker med min tuggis å sen så är ju "mormor" å "morfar" ner å tar hand om mej å pappa när husse å matte jobbar, å sen sover jag, äter å busar. Ungefär så ser mina dagar ut.


Nä detta var allt för den här gången.


Nosgosar från Azlan å Fiona


 


   

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards