azlanochfiona

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Glada å tråkiga saker

Av Azlan och Fiona - 9 juli 2013 07:48

Hoppsan! Det var visst ett tag sen vi bloggade men vi har inte haft tid liksom. vi har haft fullt upp med att busa   

 

Här har det allt hänt grejer, först så måste jag (Fiona) berätta att jag har blivit stora damen. Jag har haft mitt första löp och enligt husse å matte så gick det bra, frågar ni pappa, så tyckte han att det var fruktansvärt jobbigt, speciellt när jag höglöpte. Och jag tyckte också att det var lite jobbigt, för jag fick ju inte vara ute samtidigt med pappa å busa. Å sen så har jag varit på familjeträff hos min uppfödare Mia å Leif i Molkom. Vi hade ganska tur med vädret, det kom några regnskurar men vi kunde i alla fall sitta ute å äta (jag fick smaka liiiiite av husse å matte) älghamburgare. Och det var superkul att få träffa mina syskon Bosse å Hedvig, som jag inte sett sen jag bodde i Molkom. Lägger upp lite(!) bilder från träffen, pappa fick tyvärr vara hemma, för mina syskon Amy å Anita löpte. Å sen ska pappa få berätta dom tråkiga sakerna   

 

       

Här är jag, Amy å Bosse, en riktigt stilig kille måste jag säga

 

     

Här berättar stormatte Mia om tipspromenaden

 

   

Amy med husse å matte

 

 

Bosse med husse

 

 

Jag å Eldur

 

 

Amy å Eldur

 

 

Här fixar storhusse Leif

 

 


Stormatte Mia grillar

 

 

Här tjusar jag å pappas stormatte Lise-Lott lite

 

 

Knähund

 

 

Amy blev så trött....

 

 

att hon somnade hos husse

 

 

Min syster Hedvig

 

 

Familjefoto, från vänster, Mamma Sara, Eldur, Anita, Hedvig, Bosse, Jag, Amy å Urban

 

 

Å här är även morfar Mellbjörn med å Urban är sååååå glad att han tog ett skutt

 

 

Morfar å mamma

 

 

Å här är alla som var med, STOOOOORT tack Mia å Leif för den supertrevliga lördagen. Nästa gång kanske även pappa kan vara med. Men nu är det pappas tur att berätta....

 

Ja ni, min å Fionas "storebror" Tussen har fått somna in och kommit till katthimlen. Det är nästan 2 veckor sen som han somnade in, så husse å matte har varit jättelessna och det har även jag å Fiona också varit. Det är lite tomt efter honom, för han var den första katten jag mötte när jag flyttade till husse å matte och vi brukade sova ihop i sängen å så där. Men nu så har han det jättebra och han har fått träffa sina "bröder" Ludde å Frank igen. 

 

Matte har snart semester, så då kanske vi kommer uppdatera oftare, vad vet jag?! Med tills dess....

 

Nosgos från Azze å Fiona

 

 

 

 
 
Gunilla Kling

Gunilla Kling

10 juli 2013 12:56

Att man alltid ska snörvla och snora när man läser om ledsamheter:(((((....Tussen som var såååå mysig:))) För måååånga år sedan när Tussen var liten, så satt min son i soffan hemma hos Linda o Jonny. Helt plötsligt undrade han....vart kommer all jord ifrån???...jo det var Tussen som stod och grävde ur en blomkruka bakom honom...då fick vi ett gott skratt. Det är något som vi har pratat om många gånger efter det. Ja det är baksidan med att ha dessa underbara djur...men man kan heller inte vara utan dom.

Vilken häftig bulleträff ni har haft, vilken grej att dra igång nåt sånt...ja det gör sej ju inte själv. Då är det bara att vänta till nästa gång:))) Ni var så tjusiga allihopa.

kram moster

http://nillassykatt.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Azlan och Fiona - 9 januari 2015 22:01

Husse å matte är lite veliga    Men nu så har dom äntligen bestämt sig, så nu hittar ni oss på www.nystuga.com ...

Av Azlan och Fiona - 15 december 2014 20:15

Nej, inte från husse å matte, om ni trodde det. Vi har bara bytt adress: så för tillfället så hittar ni oss på www.varabilder.hemsida24.se   Anledningen till denna flytt, är att matte hinner inte med sin å våran blogg. Å sen så är vi ju samlade p...

Av Azlan och Fiona - 28 augusti 2014 19:12

Husse har börjat att ha mej lös när han går å hämtar posten tex å nu så har han utökat det till  skogen. Å jag fick vara lös!!!! Å med sig hade han kameran, är det någon som är förvånad?! Inte det nej, det var väl det jag trodde    Jag var faktiskt v...

Av Azlan och Fiona - 27 augusti 2014 22:26

I fall att ni har saknat oss. Äntligen har vi fått tummen ur att blogga igen. Ska försöka (igen) att bli myyyyckt bättre på att blogga men det är ju så, att tiden inte riktigt finns alla gånger. Men nu ska vi göra ett försök.   Sommaren har varit...

Av Azlan och Fiona - 22 juli 2014 10:15

Heeeeej! Jo vi lever, om ni undrar vart vi har tagit vägen. Sommaren har kommit så jag (fiona) badar å pappa ligger å myser i skuggan. Det där med att bada, är inte hans grej. Men gud va kul det skulle va om han också ville bada, för då kunde vi hämt...

Skapa flashcards