azlanochfiona

Direktlänk till inlägg 29 juli 2013

Utställning i Skoghall

Av Azlan och Fiona - 29 juli 2013 06:33

Igår, söndag, så var det dax för yttligare en utställning å den här gången behövde vi inte åka så långt. Vi skulle till Skoghall. Förut så har den här utställningen varit i Vålberg å sist pappa var där, så blev han champinjon men nu så hade dom flyttat den till Skoghall. Jag, husse å matte packade in oss i bilen å åkte, utställningen började kl 9:00 men det var 23 borderterrier före oss bullar, så vi fick sitta å vänta en liten stund. Men det gjorde ju ingenting, min fina fina syster Amy med flock var ju där. Sen kom stormatte Mia å storhusse Leif å bullan Stina dit, alltid lika kul att träffa dom allihopa.

 

   

 

   

    

 

I valpklassen 6-9 månader, så var det bara jag å Amy, precis som det var i Ransäter. Å Amy, vilken busig syster jag har, hon hade tokryck i ringen, hade inte alls lust att springa fint utan hon var full i f-n och hoppade å höll på. Så alla som var där, dom skrattade åt henne inkl. matte. 

 

      

Min busiga syster   

 

 

Kom igen nu då husse, så springer vi....

 

Domaren hade svårt att bedömma Amy hur hon rörde sig, efter som hon var sååååå busig. Men för mej gick det bra, jag blev BIR valp och fick ett HP

 

 

Domaren

 

 

Jag med min fina BIR valpsrosett

 

Efter allt busande så blev Amy lite trött, så hon satt hos husse Råbbinn å slappade..

 

 

 

Ni är nyfikna på hur det gick för Stina eller?! Å då kan jag meddela att det gick SUPERBRA! hon fick sitt första CERT och blev BIM, så detta var en bra dag för Björkfallets kennel

 

     

Fina fina Stina

 

 

Lite mattemys...

 

Matte tyckte att vi skulle stanna kvar tills finalen, för det var visserligen varmt men inte gassande sol, så det gjorde vi. Å det är jag väldigt glad över å husse å matte också för den delen. Det brukar vara så att i finalen och det är bullar med, så åkter dom ut nästan först, för det är dom andra små lurviga terrierna som vinner. Å sen så var det ju samma domare som vi hade när vi gick ut i ringen som skulle döma även i finalen. Matte stod bredvid, SUPERNERVÖS och husse stod med mej å var också SUPERNERVÖS.

 

 

Jag å husse i finalen

 

Sen ropade dom upp 4:an och då tänkte matte "nu är det kört" å även när 3:an blev uppropad men sen, sen ni, så pekade domaren på mej å husse!!! Jag blev BIS 2:a valp 6-9 mån.

 

 

Matte fällde en tår, ja, husse fällde en tår å även stormatte Mia när matte ringde å sa att det hade gått såååååå bra. Så nu har jag en STOR fin BIS 2:a rosett.

 

Sen när vi kom hem, ja då somnade jag direkt å sov i många många timmar. Det tar på en att vara på utställningar. Nästa gång det är utställning, så ska vi sova i tält. För då är det dax för bullespecialen i Eskilstuna, å då kommer jag få träffa många många bullar.

 

Nosgos Fiona

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Azlan och Fiona - 9 januari 2015 22:01

Husse å matte är lite veliga    Men nu så har dom äntligen bestämt sig, så nu hittar ni oss på www.nystuga.com ...

Av Azlan och Fiona - 15 december 2014 20:15

Nej, inte från husse å matte, om ni trodde det. Vi har bara bytt adress: så för tillfället så hittar ni oss på www.varabilder.hemsida24.se   Anledningen till denna flytt, är att matte hinner inte med sin å våran blogg. Å sen så är vi ju samlade p...

Av Azlan och Fiona - 28 augusti 2014 19:12

Husse har börjat att ha mej lös när han går å hämtar posten tex å nu så har han utökat det till  skogen. Å jag fick vara lös!!!! Å med sig hade han kameran, är det någon som är förvånad?! Inte det nej, det var väl det jag trodde    Jag var faktiskt v...

Av Azlan och Fiona - 27 augusti 2014 22:26

I fall att ni har saknat oss. Äntligen har vi fått tummen ur att blogga igen. Ska försöka (igen) att bli myyyyckt bättre på att blogga men det är ju så, att tiden inte riktigt finns alla gånger. Men nu ska vi göra ett försök.   Sommaren har varit...

Av Azlan och Fiona - 22 juli 2014 10:15

Heeeeej! Jo vi lever, om ni undrar vart vi har tagit vägen. Sommaren har kommit så jag (fiona) badar å pappa ligger å myser i skuggan. Det där med att bada, är inte hans grej. Men gud va kul det skulle va om han också ville bada, för då kunde vi hämt...

Ovido - Quiz & Flashcards