azlanochfiona

Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Azlan och Fiona - 25 augusti 2013 10:39

Igår så var min dotter Amy upp och det är alltid lika kul att träffa henne och hennes flock. Det var mest Fiona och hon som busade, jag orkade liksom inte riktigt med dom. 

 

       

Syskonen bus

 

Efter att dom hade busat på baksidan så gick dom ner till sjön. Fiona skulle visa Amy hur underbart det är att bada och precis innan dom skulle gå, så kom matte hem från jobbet. Så matte sa att vi skulle komma ner lite senare, hon var väl inge sugen på att gå ner till sjön i arbetskläderna. När vi kom ner till sjön, så att husse och Amys husse å matte å fikade, så matte släppte lös mej också, å jag var faktiskt riktigt långt ut i vattnet, typ till bringan. Men sen kom det folk ner och då fick inte vi vara lösa längre.

 

När vi kom hem tillbaka så var husse snabb in å hämtade kameran, för då skulle det tas familjefoto. Och med 3 snygga bullar, så kan det ju inte bli annat än bra eller hur?!

 

 

 

Nosgos Azlan och Fiona

Av Azlan och Fiona - 25 augusti 2013 10:20

Förlåt, förlåt att vi inte har bloggat. Men matte har varit sååååå upptagen med att ta kort, att hon inte har haft tid att sätta på datorn till oss. Men nu ni.....

 

Jag (Fiona), husse å matte har varit iväg på bullespecialen i Eskilstuna å jösses så många bullar det var. Tror det var 140 st, 40 minisar och 100 standard. Pappa Azlan var hemma å hade "husse å matte" fritt, mormor å morfar var allt ner och kollade till honom, så att han inte gjorde något bus   

 

Hur som haver så åkte vi till Eskilstuna redan på fredagen och när vi kom fram till Vilsta sporthotell, så tyckte jag att arbetsfördelningen var alldeles utmärkt. Matte å Stormatte Mia satt å drack rosévin medans husse å Storhusse  Leif satte upp både förtältet till husvagnen och tältet som vi skulle sova i. 

 

På lördagen så var det dax för Open show, det är speciellt utvalda bullar som är inbjudna och nu ska dom tävla om vem som är "vackrast" typ och det var strålande väder på kvällen. Istället för att sitta här å skriva massa strunt, lägger jag upp bilder istället.

 

Lördagen 10/8:

 

   

Matte fick en kompis

 

 

Saffran (pappas stormattes fina fina tik)

 

 

Domarna, här står dom och funderar vem som ska bil 1:a och 2:a

 

 

Vinnaren

 

 

2:an

 

Söndagen 11/8

 

               

Här kollar domaren mej, men det struntar jag i, husse har ju en tuggis i handen

 

 

Min fina syster Anita

 

 

Min snygge bror Urban

 

 

Snygga Stina

 

 

Mamma Sara

 

 

Saffran

 

 

Mini Märta

 

 

Det här är Hiro, han var hos pappa å lekte som liten

 

 

Hiros dotter Aina, vi är födda på samma dag

 

Nu är ni väl nyfikna på hur det gick för mej, Jo, jag blev 3:a av 12 hundar i klassen 9-15 mån. Så ni kan gissa att jag, husse å matte var stolta

 

 

Jag med min fina rosett

Ovido - Quiz & Flashcards