azlanochfiona

Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Båttur med husse å matte

Av Azlan och Fiona - 24 juli 2013 10:38

I måndags på mattes första semesterdag, så var det strålande sol å klarblå himmel. Så på förmiddagen var vi ute i det underbara vädret, matte låg i solsängen, jag å pappa busade omkring tills det blev för varmt. Då gick pappa in å la sig å jag gick å la mej hos matte i solsängen. Sen åkte matte ner till sjön en sväng å då fick vi vara hemma å vila. 

 

När hon kom tillbaka så skickade hon till husse å frågade om dom inte skulle åka ut på sjön när han kom från jobbet, och det skulle dom göra. Dom fixade i ordning tonfisksallad å tog med sig ut, och även jag fick följa med. Pappa fick vara hemma å ta det lugnt, han är ju lite större än mej å sååååå stor båt har inte morfar. 

 

Hur som helst, matte var lite skeptisk till att jag skulle vara still i båten men jag överraskade henne allt. Jag skällde bara på lite folk som var nere vid sjön men sen gick det superbra! När vi kommit fram dit vi skulle så hoppade jag direkt i vattet å hittade en pinne!!!! LYCKA!!!!! Så matte kastade ut pinnen å jag simmade ut å hämtade den.

 

     

Å husse har ett nytt smeknamn på mej, PÄLSHAJ!!! Undrar vad han menar med det???

 

   

Här satt vi å mös några timmar....

 

Å när man har badat, då måste man torka sig med en handduk...

 

 

Superskönt, om ni frågar mej.

 

Men efter allt bus å härj i vattnet så måste man ha lite mattemys också

 

   

Fatta vilken underbar eftermiddag vi hade, men den hade varit ännu mer underbar om pappa också hade varit med, men vem vet, nästa gång kanske?

 

Nä detta var allt för den här gången, ha det så bra där ute alla!

 

Nosgos Fiona
 

 
 
Ingen bild

Eldur & co

3 augusti 2013 10:45

Vad håller du på med syrran, du är galen. Man kan möjligtvis gå fram till kanten och försiktigt doppa nostippen i detta farliga vatten. Men måste hålla med om att det ser härligt ut!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Azlan och Fiona - 9 januari 2015 22:01

Husse å matte är lite veliga    Men nu så har dom äntligen bestämt sig, så nu hittar ni oss på www.nystuga.com ...

Av Azlan och Fiona - 15 december 2014 20:15

Nej, inte från husse å matte, om ni trodde det. Vi har bara bytt adress: så för tillfället så hittar ni oss på www.varabilder.hemsida24.se   Anledningen till denna flytt, är att matte hinner inte med sin å våran blogg. Å sen så är vi ju samlade p...

Av Azlan och Fiona - 28 augusti 2014 19:12

Husse har börjat att ha mej lös när han går å hämtar posten tex å nu så har han utökat det till  skogen. Å jag fick vara lös!!!! Å med sig hade han kameran, är det någon som är förvånad?! Inte det nej, det var väl det jag trodde    Jag var faktiskt v...

Av Azlan och Fiona - 27 augusti 2014 22:26

I fall att ni har saknat oss. Äntligen har vi fått tummen ur att blogga igen. Ska försöka (igen) att bli myyyyckt bättre på att blogga men det är ju så, att tiden inte riktigt finns alla gånger. Men nu ska vi göra ett försök.   Sommaren har varit...

Av Azlan och Fiona - 22 juli 2014 10:15

Heeeeej! Jo vi lever, om ni undrar vart vi har tagit vägen. Sommaren har kommit så jag (fiona) badar å pappa ligger å myser i skuggan. Det där med att bada, är inte hans grej. Men gud va kul det skulle va om han också ville bada, för då kunde vi hämt...

Ovido - Quiz & Flashcards